Q&A - AUGUSZTUS

Sziasztok. A Q&A lényege, hogy igyekszem megválaszolni a Tőletek érkezett kérdéseket, leveleket és minden egyebet, amit elküldtetek nekem emailben, facebookon stb... szóval lássuk a augusztusi TOP 5 kérdést, és a választ:

1. Kitől örökölted/kaptad az olvasási szenvedélyed?
A nagypapámtól. Mindig ő olvasott fel nekem... aztán mikor már ment egyedül is, vele olvastam együtt, hangosan, így gyakoroltam. Az első könyvet amit egyedül olvastam és ami tényleg levett a lábamról, édesapám akkori asszisztensétől kaptam szülinapomra. Azt hiszem Neki sem fogom tudni megköszönni eléggé... illetve öröklési szempontból a nagypapitól eredve, édesapámtól is jutott bőven. Ennyi idősen ő is sokat olvasott... így vele is meg tudom beszélni a dolgokat egy-egy könyvről.


2. Mi a következő olvasmány a listádról?
A Galaxis útikalauz stopposoknak. Nem tudom... nagyon távol áll tőlem a műfaj. Mégis érdekel. Adok neki egy esélyt és kiderül mennyire illünk össze.

3. Mi volt a kedvenc gyerekkönyved?
Az egyik Zalán Tibortól a Királylányok könyve. Nem ez az új kiadás... a másik, régebbi, amiben még aranyos grafika volt. Ez az új valami szörnyűséges. Aztán a Pöttyös Panni sorozat, amit részenként vett meg nekem a nagypapi. És óriási kedvenc ma is a Mikulástól Karácsonyig. Régi kiadás, de remek ünnepi mesék vannak benne, és a rajzok is csodálatosak hozzájuk. Nagyon szeretem még most is. Minden napra egy karácsonyi mese...

4. Szerinted mit kellene kötelező olvasmánnyá tenni az iskolában?
Inkább mit nem? Szerintem nagyon nagy bajok vannak a felépített listával. Olyan kötelező olvasmányokhoz ragaszkodunk még ma is, amit nincs az a gyerek aki élvezni tudna. Olyan kellene ami megszeretteti velük az olvasást... nem olyan, ami messzire üldözi őket, és az érdeklődés magját is kiírtja bennük. Például simán lehetne kezdeni valami érdekes fantasy olvasmánnyal... és nem kőkemény poros szépirodalommal, ami még a felnőtteken is sokszor kifog.

5. Kaptál már "üzenetet" valamelyik könyvedben?
„Boldog vagyok. Ennél több nem történhetett.” Bartis Attila A vége
"Téged azért szeretlek, mert hozzám tartozol, őt azért, mert nem tartozott hozzám" Szerb Antal Utas és holdvilág
"Vannak dolgok, amik igazak valahol itt bent, és őrültséggé válnak kimondva." Szerb Antal A Pendragon legenda
"Mindig jobb valami olyasmit megbánni, amit megtett az ember, mint olyasvalamit, amit nem tett meg." Benedict Wells Különc
"…soha semmi nem kezdődik egészen elölről, nagybetűvel, hanem csak folytatása annak, ami előtte volt." Sylvia Plath Az üvegbura

0 Megjegyzések