TOP 5 KÖNYV, AMIT IDÉN KARÁCSONYKOR FOGOK OLVASNI

Nagyon elegem van ebből az évből, és nagyon-nagyon várom már, hogy végre December 23 este legyen: se munka, se emailek, se levelek. Csak a család, karácsonyfa, sütik... fények, pizsma, forralt bor és bugyuta karácsonyi filmek és még idegesítőbb karácsonyi zenék, amiket titkon mégis tudunk szeretni. És ezt ebben a sorrandben napokig, másra esküszöm nem is vágyom. Ez most még 5 hét messzeségben van, de nem adom fel, ezért is csináltam egy listát magamnak, hogy idén mit tervezek elolvasni a két ünnep között. Mutatom, hogy kikkel fogom tölteni a Decembert:



1. André Aciman: Nyolc fehér éjszaka
Aciman regénye megosztó, tudom. Nekem viszont az egyik legkedvesebb regényem, amit valaha olvastam. Szerelem volt az első 20 oldal után, azóta viszont nem mertem újra levenni a polcról. Anno az elsők között csaptam le rá, egy nap alatt kivégeztem és azt mondtam: ez nekem szól, rólam szól! Aztán jöttek a kritikák, a hozzászólások és kissé csalódott lettem, hogy ennyire negatív a kritikája. Talán ezért sem mertem újra hozzányúlni. De most szükségem van rá. A történetet tekintve a két főszereplőnk karácsony estéjén találkozik egymással egy ünnepi összejövetelen, majd egészen Szilveszterig velük maradunk. Szeretném újra átélni ezt az élményt, ami nekem a másik kedvencet, a Szólíts a neveden-t is felül tudta múlni: visszatérni abba a new yorki lakásba, megállni a karácsonyfa mellett, megnézni a hóesést éjjel a parkban és remélni, hogy talán valamikor valaki az én ablakomra is így fog felnézni egy csillagos, hideg decemberi éjszakán.

2. Jean Webster: Nyakigláb apó
Imádok karácsonykor meséket olvasni mint egy kisgyerek, és Webster híres levélregénye már évek óta vár a sorára, hogy végre levegyem a polcról. Most jött el ez az év. Nem olvastam, ezért halvány gyanúm sincs, hogy bármilyen szinten is meg fog-e jelenni benne a karácsony vagy az ünnep. de őszintén szólva nem is érdekel. Az értékelése alapján kimagaslóan szép történet lehet egy kislányról, aki az árvaházból kikerülve ismerkedik az élettel és leveleken keresztül kommunikál titokzatos jótevőjével. Valami olyan történetre van szükségem, ami önmagában szép, ami szívmelengető, amibe jól lesz kicsit belebújni. Ráadásul hosszúságát tekintve pont tökéletes lesz egy karácsonyi délutánra. Nagyon kíváncsi vagyok már rá és bízom benne, hogy fog csalódást okozni.

3. Lucy Maud Montgomery: Anne karácsonya
Hasonló cipőben jár, mint az előbbi Nyakigláb apó: évek óta megvan, mégsem vettem elő. Címéből kifolyólag karácsonyra tartogattam, de valahogy sohasem jutottam el oda, hogy ténylegesen el is olvassam. Most, hogy visszagondolom rá, talán azért, mert ez az utolsó Anne-történetem... ha ezt is befejezem, akkor végleg el kell majd engednem a kedvenc Montgomery főszereplőm és egy korszak véglegesen lezárul. Ezt próbáltam meg húzni 2020-ban a Pat történetével (Ezüst erdő úrnője) vagy éppen Emily-vel, mert a sorozat utolsó kötetét szintén idén olvastam fel. Persze szerettem őket, de Anne-hez egyik sem érhet fel és nem tudom, hogy készen állok erre is pontot tenni? Mindesetre arra jutottam, hogy mikor ha nem most? Ennek az évnek a végére valami varázslatosan szép történeteket spájzolok össze, így azt hiszem eljött az idő, hogy Anne karácsonyát is megismerjem. Írni fogok róla, ebben szinte biztos vagyok. Nagyon várós.

4. J. K. Rowling: Az Ickabog
Említettem, hogy a karácsony főleg a meséké, hát hogyan maradhatna ki az új Rowling? Régen karácsonykor szokásom volt Harry Pottert olvasni, de szigorúan csak az első három kötet valamelyikét, amik még könnyedebbek, kevésbé komorak és kissé gyerekesebbek is. Idén ezt az Ickabognak fogom fenntartani. Szerencsére már megjelent, én pedig elő is jegyeztettem rá a book24.hu-n, azonban még nem érkezett meg: ez az első alaklom, hogy 3 olyan könyvre adtam le megrendelést, amik közül mindegyik előrendelés, és volt olyan lehetőség, hogy egyben kérem a kiszállítást. Ebből kettő már elérhető, Hemingway regénye viszont csúszik ide-oda a megjelenés dátumát tekintve, így erre várunk már mindig. Ha megérkezik az Ickabog, akkor mehet is majd a fa alá. Ajándék magamtól magamnak, December 24 vagy 25 estére. Gyerekkorom óta szokásom a fa alatt olvasni, idén ezt ismét Rowling oldalán terveztem.

5. A plusz egy mesekönyv: Mikulástól Karácsonyig
Sajnos nem kapható, pedig a legcsodálatosabb mesekönyvnek tartom a világon. Lehettem talán 7-8 éves amikor karácsonyi ajándékba kaptam a távolabbi rokonoktól, és azóta is nagy becsben tartom. Nem lett népszerű, de remek történetek vannak benne varázslatos grafikákkal és illusztrációkkal, amik mind-mind az ünnepekhez kötődnek, egészen November hónaptól kezdődően (Márton mesékkel), a Szilveszterig bezárólag egy nagyon érdekes és elvont éjféli történettel. Minden évben előveszem és végigveszem a meséket: A lichtenstein-i sípost, ahol a kisfiú a padlásszobában tölti az éjszakát a nagymamánál az ünnepek alatt és beindul a fantáziája a különböző, rejtélyes lomoktól, amik talán életre is kelnek a sötétben. Vagy újra repülök egyet Domonkossal és a novemberi sárkánnyal. Megnézem, hogyan szánkózik Tomi és az óriás, újra munkába állok a kis csillagtisztó angyallal és azt is felidézem, milyen volt a karácsonyi vendégség az egereknél. Nem ismert mesék ezek, pedig a legcsodálatosabbak, amikkel valaha találkoztam, és garantálom, hogy ettől a kötettől sohasem fogok megválni. Ha valakinek van lehetősége antikváriumból beszerezni, ne habozzon, garantáltan nem fogja megbánni!

1 Megjegyzések

  1. Nagyon klasszul hangzik ez a tervezet! :) Ebből a pakkból egyelőre az Anne-t olvastam, illetve jelenleg pont a Nyakigláb Apóban vagyok benne, és tanúsíthatom, hogy épp annyira lélekmelengető, amit a fülszövege ígér. :) Karácsonyt csak nyomokban tartalmaz, de nagyon fogod élvezni, ezt garantálom! :)

    VálaszTörlés