TOP 5 KÖNYV, AMIT KÜLFÖLDÖN VETTEM


Már írtam nektek egy bejegyzést a Top 5 külföldi könyvesboltról, amit tényleg szívből tudok ajánlani. Most mutatok 5 könyvet, amit külföldről hoztam valamilyen oknál fogva. Nyilván az egyik ok, hogy szeretek angolul olvasni. Hogy szeretek emlékeket gyűjteni. És, hogy szeretem, ha vannak igazán különleges olvasmányok is a listámon. Ez az öt példányt más-más helyről sikerült beszerezni, de azóta is nagyon büszke vagyok rájuk:

1. A nagy Gatsby - Párizs
Shakespeare and Co. bizony. Amikor 2017-ben ott jártam, majd' egy órát töltöttem el ebben az üzletben. És ebből sok idő ment el arra, hogy végül kitaláljam, mit is szeretnék hazahozni magammal. Fitzgerald mindig is nagy szerelem volt az életemben, mióta a Szépek és átkozottak először a kezembe került. Ami érdekes, hogy nem tudom határozottan kijelenteni, melyik a kedvenc regényem az írótól. Végül A nagyGatsby nyert, de őszintén és pofátlanul bevallom, hogy azért, mert egy csodaszép, keményborítós kiadásban is meg tudtam venni. Még aznap el is kezdtem a Notre Dame mögötti kis parkban. Vettem egy kávét, szombat délután volt, olyan igazi, meleg tavaszi nap... és közben az ottani pavilonban éppen szabadtéri tánciskola volt. Szóval néztem a profikat, keveredve a kezdőkkel, szólt a zene, én meg ültem a padon Gatsbyvel... az egyik legszebb délutánom volt Párizsban.

2. Fiesta - Párizs
Gatsby párja. Ha már vettem egy Fitzgeraldot, vettem egy Hemingwayt is. Úgy éreztem volna, hogy egyiküket megcsalom a másikkal, hogy csak az egyiket hozom végül magammal. Ha igazán nagy burzsuj lettem volna, akkor a Dublinerst is elhoztam volna, de végül meggyőztem magam, hogy az már tényleg túl sok lenne a jóból. Szóval a Fiesta most is ott ül Gatsby mellett a könyvespolcon, egyenesen Párizsból, a belső borítón pedig egy nagy pecséttel, hogy eredeti példány a Shakespeare and Co.-ból.


3. Az angol beteg - London
Ez a regény volt a legelső külföldi vásárlásom... már könyvekben gondolkozva. Ez bizony a legkedvesebb Waterstones-omból utazott végül haza. Az angol beteg volt az a történet, amit bár nagyon rég, még gyerekfejjel láttam, de maradt meg bennem túl sok  történetből... és kíváncsi lettem, mikor megláttam. Ez és egy keménykötéses Tom Sawyer volt versenyben, de végül Ondaatje jött, látott és győzött is. Nem bántam meg.

4. Pieces of Longing - New York
Ez a kötet egy kicsit kilóg a sorból, ugyanis egy verseskötet. A névtelen szerző a vágyakozásra, a szerelemre, a veszteségre és a reményre összpontosít. A világon mindenfelé utazó író az év folyamán írt verseiben a vágy összetettségét tárgyalja. Ez a szépség, az intimitás és az utazás egzotikus útja. Egyébként 2016-ban jelent meg és megrendelhető külföldről. Mutatok belőle egy kis idézetblokkot, hogy érthető legyen pontosan mire is gondolok: "Your name is still Curling in my mouth Like cigar smoke." "I have dreamed again The beach was black And a blue light fell Through the palm leaves". Rövid, alig 120 oldalas a kötet, hosszabb-rövidebb hasonló írásokkal. Inkább impressziók nekem mint versek. De csodaszép.

5. Harry Potter és a bölcsek köve - London
És ezredszer is elmondom: imádom Harry Pottert imádom Rowlingot... ezért természetes volt, hogy kell egy példány eredeti angolban. De. Sajnos nem volt meg az eredeti, első kiadások borítójával kapható példány. Tudod mire gondolok... a kézzel rajzolt színesre, amikor Harry a Roxfort expressz előtt áll. Semmiféle seprűnyeles meg újragondolt verziót nem akartam. Csakis az eredetit. Ezért eléggé csalódott voltam, amikor a Waterstones teljes gyerek-és ifjúsági részlegét többszörösen feltúrva sem találtam ilyet. Volt bezzeg 3-4 újragondolt verzió, keménykötéses, puhakötéses, díszkötéses... de akkor sem olyan akartam. Végül egy hónappal később megtaláltam. Nem is akármilyet. Megérte minden perc amit vártam rá. Igazi piros vászonba kötött, kemény példány, rajta az eredeti színes grafikával, az oldalán aranyozott lapokkal. Nagyon sokba került... 3 másik könyvet vehetettem volna belőle, vagy akár négyet. De ma is az egyik legjobb befektetésemnek tartom. Az egyetlen könyvem ami arccal kifelé van a mai napig a polcom... és hányszor csak megáll rajta a tekintetem... még mindig odavagyok. Na ez az igazi szerelem!

0 Megjegyzések