TOP 5 KÖNYV, AMIT A FILM ELŐTT OLVASS EL

Ma néhány olyan könyvről lesz szó, amelyekből filmet készítettek... több/kevesebb sikerrel. Oké, nem tagadom, szeretem a könyvön alapuló filmeket - egy-egy könyvet feldolgozva sok filmet készítettek már és sok történetet dobtak fel a vászonra. Persze, bármennyire szeretem az adaptációkat, szinte mindig jobban kedvelem magát a könyvet! Tény, hogy nehéz lenne olyan filmet találni, amit jobban szerettem, mint a könyvet, amelyen alapul. (Szerelmünk lapjai mondjuk ilyen!) Szóval most mutatok 5 olyan csajos/háborús/romantikus regényt, amit szerintem érdemesebb a film megnézése előtt elolvasni... nem tudom mennyivel késtem el, de lássuk a listát:



1. Austenland – Vakáció Mr. Darcyval
Ez a könyv egyszerűen szórakoztató. Jane Hayes egy modern fiatal nő, aki New Yorkban él, de van egy problémája: senki, akivel eddig találkozott, nem versenyezhet azzal a Mr. Darcy-val akit álmaiban elképzelt magának, és ezért úgy érzi, hogy örökre egyedül marad. Aztán gazdag nagynénje átpasszol neki egy már előre fizetett utazást Pembroke Parkba, egy modern Austenland-re, egy olyan helyre, ahol a gazdag turisták be tudnak lépni a Büszkeség és balítélet mesterségesen felépített világába. Ha valaha is álmodtál arról, hogy Jane Austen egyik regényében élsz, akkor élvezni fogod ezt a könyvet, amely romantikával, félreértésekkel, még több romantikával van kitömve. Ez egy könnyű, ponyva kis olvasmány, de aranyos. Ami a filmet illeti, vidám! Semmi extra, de másfél óra kikapcsolódás. Mindenesetre érdemesebb előbb a könyvet megismerni... a film szabadabban értelmezte az alapot. és a főszereplő csaj engem idegesített is...



2. A könyvtolvaj
Okkkké... szóval egy háborús regény. Várható volt, hogy előbb-utóbb valaki filmre akarja majd vinni. A könyv? Szenzációs, ez tény. Ami miatt rákerült a listára: a regény történetét maga a Halál beszélni el. Na most ezt kihagyni nagyon-nagyon hiba lenne. Így megismerni Liesel történetét elég nagy élmény lesz hidd el, amit ha már a filmből megismerünk... félek nem lesz akkor robbantás, mint így, tisztán elsőre.  Az másik dolog, amiért jobban tetszett ez a könyv, amely amúgy a II. világháború évét felöleli, az az, hogy a rendes német állampolgárok életével foglalkozik. Könnyen feltételezhető, hogy a németek nácik voltak (és ezért szörnyek is egyben), de közülük sokan ugyanolyan csapdába estek, mint a saját népük által elfoglalt nemzet állampolgárai. És ezt a regény sokkal jobban vissza tudja majd adni... mindenképpen előbb az olvasás.



3. Mielőtt megismertelek
Na már most... nagy vagyok nagy romantikus könyvrajongó. Vállalom. De mikor kijött a film, az olyan szinten fel lett kapva, hogy még engem is felpiszkált. Utánajártam... és láss csodát, van könyv, bizony: Louisa Clarknak szüksége van egy munkára. Nagyon. Annyira, hogy beleegyezik abba, hogy gondoskodjon Will Traynorról, aki balesete után kerekesszékebe kerül, és aki Louisa-val csak gyötörni tudja, azzal a céllal, hogy meggyőzze, lépjen ki. Amikor Louisa nem hagyja magát, szép lassan olvadni kezd a jég, és barátok lesznek...sőt, talán annál is több alakul ki ebből a kapcsolatból. De a dolgok nehézségekbe ütköznek, ugyanis Will képtelen összeegyeztetni magát az új életével. A film nekem túl nyálas volt... nem tudtam végignézni. A történet egy kicsit túl nagy ahhoz, hogy a film időbeli korlátainak megfeleltethető legyen, tehát ha már láttad a filmet, mindenképpen olvasd el a könyvet is! (És ha még nem olvastad vagy nézted meg, először olvass!) A könyv amúgy nem rossz... nekem túl sok volt, és csak kölcsönben volt nálam. Nem. Nem sírtam.



4. Enyém a vár
Végre megjelent magyarul is az I Capture the Castle. Volt róla egy régi emlékem, hogy én ezt anno a tévében már láttam, és az is, hogy baromi idegesítő volt a női főszereplőt alakító Romola Garai. Viszont minden megvolt benne amit amúgy szeretek: kastély, vidék, rejtély... Cassandra apja, az egykori híres író, leginkább azzal tölti az időt, hogy regényeket olvas és keresztrejtvényeket készít, és  úgy általában egyáltalán nem keres pénzt. Aztán lesz itt szerelem meg házassági tervek stb... de ha azt mondom szabadon átírták, akkor nem túlzok. Azért a film már elég távol áll az alaptól. Szóval h még nem láttad, akkor előbb olvass. Nálunk nincs nagy rajongótábora, de külföldön nagyon híres regény.



5. Büszkeség és balítélet / Üvöltő szelek
Mindkét könyv nehéz dió... és még mindig küzdenek a megfilmesítésekkel. A B&B esetében a BBC már közel járt a sikerhez, mert bár Colin Firth telitalálat, addig a Lizzie Bennetet alakító Jennifer Ehle hatalmas fejével nekem nem jött át. De mindegy. A Keira Knightley-féle verziót sokan szidják, de én vagy 100x láttam. Van hibája, nem tagadom... de olyan szép. És csodás a zenéje. Ezzel szemben az Üvöltő szelek az a regény, amiről meggyőződésem, hogy NEM-LEHET-FILMRE-VINNI. Mégsem adják fel. Botrány, amit eddig csinálni próbáltak belőle. Nem tudja visszaadni a könyvet. Egyik sem. Szóval ez utóbbinál mindenképpen az olvasás az első... és ha van türelmed kísérleteket nézni, hát kitartás. A B&B esetében pedig jobb tisztában lenni az alappal, és megismeri Austen világát. Utána jöhetnek a filmek...



0 Megjegyzések