TOP 5 FILM, AMI BÁR LENNE KÖNYVBEN

Ha az előző Top5-ben megírtam nektek egy rövid listát azokról a könyvekről, amelyeket érdemes még a film megnézése előtt elolvasni, akkor jöjjön most 5 olyan nagyon-nagyon jól sikerült film ( legalábbis szerintem), ami megérne egy olvasást. Bár nagyon sok az adaptáció a filmiparban, azért akadnak szuper példák, amikor egy-egy eredeti forgatókönyv üt egy hatalmasat. Na én ilyenkor szoktam letörni: mert  bár a film is megfog, de annyira kíváncsi lennék rá egy nyomtatott verzióban is...


1. A Bigger Splash
Utólag ha jól tudom a Vakító napfény címet kapta... kérdezem, miért? Na ezt a filmet több okból is nagyon vártam már a megjelenése előtt. És nem csalódtam. Ralph Fiennes és Tilda Swinton csodálatosak - mint mindig - és Dakota Johnson is megvillantott végre valamit magából. A történet pedig, bár többször kicsit lelassul, engem megfogott. A Tilda Swinton által alakított rocksztár épp Olaszországban nyaral fiatal pasijával, amikor váratlanul beállít az exe, ráadásul magával hozza fiatal lányát is... és innentől indul a bonyodalom. Anno ez sztori A medence címmel látott napvilágot, ez az újraforgatott verzió. Olvasnám.



2. Holdfény királyság / Grand Budapest Hotel
Elég nagy Wes Anderson rajongó vagyok, ezt nem is akarom titkolni. Bár szinte minden eddigi filmjét láttam már, valamiért ez a kettő lett a befutó. A Holdfény királyságot már túl sokszor is láttam, de nem baj. Mindig újranézős marad. Két iskolás gyerek életét és kapcsolatát mutatja be... voltaképp egy modern Rómeo & Júlia történetet dolgoznak fel benne. A Grand Budapest Hotel szintén a fiatal korosztályt helyezi a középpontban... de ami mindkét film esetében lényeges, az a Wes Anderson filmek egyik alapköve: a látvány. A rendező annyira szép és erőteljes díszletet tervez a filmekhez, hogy beleszédül az ember. A színek, a helyszínek, a beállítások - ugyanis a kamera szinte mindig a szimmetriára törekszik: a figyelmesen nézzük, akkor a képernyőt elfelezve tökéletes harmóniát kapunk a beállításokban. Kíváncsi lennék egy Anderson-féle sztorira könyvben is.


2. A nagy szépség / Ifjúság
Na másik nagy rajongásom: Paolo Sorrentino. A nagy szépséggel beleszerettem, az Ifjúság után pedig ez rajongássá változott. Ez az ember egy zseni. Konkrétan miután láttam A nagy szépséget, akkor határoztam el, hogy nekem látnom kell Rómát. Ez 2016-ban sikerült is, és 2017-ben újra odautaztam... és nem lehet megunni. Sorrentino egyébként pont azért lenne számomra érdemes csupán csak egy könyvben, mert bár történetei lassúak és fokozatosan bontakoznak ki, a hangulatteremtés mestere. Ha filmrendező lennék, akkor valószínűleg valami hasonlót szeretnék létrehozni... olyan Sorrentino és Terrence Malick egyveleget. De vissza a könyvötlethez. A nagy szépségben Jep Gambardella éppen 65. születésnapját ünnepli és innen indulunk egy utazásra a főszereplővel, és keressük meg azt a bizonyos nagy szépséget. Az Ifjúságban szintén egy idős férfi mindennapjait követjük végig, aki már visszavonult a karmesteri pályától és éppen nyugdíjas napjait élvezi az Alpokban öreg barátjával és elvált lányával... olvasnám őket.


4. Tegnap éjjel
Na Tegnap éjjel már kissé más. Nem tudom milyen kategóriába lehetne sorolni a filmet... nem a szó klasszikus értelmében vett romantikus film. Nem is dráma... érdekes maga formájában. Keira Knightley és Sam Worthington egy napját mutatja be. A férj elutazik munkaügyben egy konferenciára, a feleség pedig otthon marad. A férj egy nagyon szexi kolléganővel utazik, aki láthatóan akarja is a férfit... a feleség pedig összefut régi, francia szerelmével, akivel még fiatalon, az egyetemi évek alatt ismerkedett meg Párizsban. Ezt a két szálat követjük végig...hogy mi történik velük az alatt az egy éjszaka alatt, amit külön töltenek. Lehetne ez egy egyszerű, semmi kis limonádé. A film érdekes kérdéseket tesz fel, miközben hol a férjre, hol a feleségre koncentrál. Melyik a nagyobb "bűn"? Ha az ember mondjuk félrelép, de érzelem nélkül, hiszen voltaképp azt csalj meg aki igazán szeret? És a botlás amúgy nem jelent semmit? Vagy az, hogy az utolsó lépést nem teszi meg, nem csalja meg a másikat, de ettől függetlenül mást szeret? Egy másik embert, egy másik életet... amit nem kapott meg? Tök jó gondolatok vannak benne... és nem akarj megválaszolni mindet. Azt ránk bízza. Nagyon-nagyon olvasnám.


5. Comet
Na a Comet (magyar A szerelem üstököse - katasztrófa) már közelebb áll a romantikus film kategóriájához. Justin Long és Emmy Rossum párosáról mesél egy (oké, több) történetet a megismerkedésüktől az utolsó találkozásukig. Snitteket mutat a film: az első találkozás a hollywoodi Hírességek Temetőjében, ahol a csillaghullást nézni jönnek össze a tömegek. Utána egy párizsi hotelszobába, ahol egy hatalmasat veszekednek egy esküvő előtt. Aztán egy vonaton, ahol a szakításuk után találkoznak. Aztán egy telefonbeszélgetés, ahol másodszor is szétmennek... végül egy látogatás, amikor a srác mindezek után mégis meglátogatja a lányt... a kérdés: melyik igaz, és melyik nem. Mert nem tudjuk, hogy ez az egész megtörtént e, vagy csak a srác képzeli az egészet. És az utolsó találkozás? Az vajon valódi? Sam Esmail írta és rendezte is a filmet. Innen üzenem neki, hogy írjon még, mert piszkosul tehetséges. Ha egyszer sikerülne, ilyen sztorit szeretnék írni én is. Imádom. Emmy Rossum egyébként hozzá is ment... megértem.


0 Megjegyzések